CONCEPTING / PRODUCTIE / VIRTUAL REALITY

TCC GLOBAL & THE VOICE

The Voice werd het eerste grote tv-formaat dat de sprong naar de virtuele realiteit maakte nadat Talpa een deal sloeg met retailmarketinggigant TCC Global en DFFRNT Media BV.

Afgelopen zomer zijn hoofdtelefoons met stemmerking gedistribueerd via grote supermarktketens en andere verkooppunten waarmee TCC samenwerkt, zodat consumenten kunnen ervaren hoe het is om op het podium te staan voor het panel van rechters.

DFFRNT Media creëerde 360º-beeldmateriaal rond de Nederlandse versie van The Voice om die basis van de ervaring te vormen.

Het beschikt over een aantal verschillende niveaus, ontgrendeld via shopping-loyaliteitspunten, zodat de gebruiker kan zien hoe het is om back-stage te zijn, dan zelf een deelnemer te zijn en voor het publiek uit te komen en op te treden.

Lokale versies, met de verschillende juryleden in elk territorium, worden gepland naarmate de uitrol begint, met deals die al zijn overeengekomen in een aantal belangrijke Europese markten. Met de Voice VR kunnen mensen "ervaren hoe het is om Christina Aguilera te zijn".

Dit is het allereerste tv-formaat dat op deze manier naar VR gaat, vooral in combinatie met een loyaliteitsprogramma.