DFFRNT Media creëert drie virtuele winkels op verrassende A-locaties in Nederland voor HP Nederland

Vandaag onthult HP Nederland de opening van drie hypermoderne virtuele winkels op 28 december in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag, op verrassende A-locaties. De gloednieuwe winkels waar kwaliteit, technologie en innovatie centraal staan worden geopend nabij de Museumpromenade (Amsterdam), het Binnenwegplein (Rotterdam) en op de Grote Marktstraat (Den Haag). Winkelend publiek wordt uitgenodigd de virtuele wereld van HP binnen te treden en op unieke wijze de producten te ontdekken.

In de digitale pop-up winkels van HP Nederland introduceert het merk op dat moment wereldwijd de primeur van een aantal innovatieve ontwikkelingen. Zo toont HP Nederland onder andere ’s werelds eerste laptop die compleet is afgewerkt met leer. Daarnaast wordt onder begeleiding van de hostess de interactieve winkel getoond met een uitgebreide uitleg van de diverse producten en mogelijkheden. Laat je onderdompelen in de wereld van HP Nederland zoals nooit eerder vertoond.

Amsterdam
Locatie: Nabij Museumpromenade
Tijdstip: 28, 29, 30 december vanaf 12.00 uur

Rotterdam
Locatie: Binnenwegplein
Tijdstip: 28, 29, 30 december vanaf 12.00 uur

Den Haag
Locatie: Grote Marktstraat
Tijdstip: 28, 29, 30 december vanaf 12.00 uur

Lancering van het FutureSociety.NL platform

NEGEN SECONDEN

Negen seconden, meer niet. Negen seconden had Peter zijn ogen van zijn dochter afgenomen. En in die tijd was het haar gelukt om door de laserbeveiliging van de 4-6 PlayGround te lopen en uit het zicht te verdwijnen. Welke kant op? Links, richting de winkels aan die drukke straat? Of rechts, richting de huizen? ‘Met de wind of zon mee en heuvel af,’ schiet door Peters hoofd. Een redenatie die zijn moeder altijd gebruikte als zijn jonge broertje weer eens op een druk strand was verdwaald.

Maar het is geen 2018 meer, denkt Peter. Hij raakt zijn bril aan en zegt: ‘Vind Lauren.’

Voor hem verschijnt een virtuele plattegrond van de plek waar hij nu is. De avatar in het Ajax-shirt is hijzelf, het roze vlindertje dat langzaam maar zeker de weg afloopt richting de huizen is zijn dochter Lauren.

‘Ingrijpen?’, vraagt de stem in zijn oor. ‘We hebben een surveillance-drone op honderd meter hoogte nu beschikbaar.’

‘Hoe groot is de kans op gevaar?’, vraagt Peter.

‘Op dit moment van de dag, met dit weer en dit zicht is de kans op gevaar maximaal 12%,’ zegt de stem.

‘Dan laten we haar nog even verder gaan op haar ontdekkingstocht. Ze is per slot van rekening al vijf en het levert behoorlijk wat credits op. Maar zet voor de zekerheid wel even haar locatiezender aan zodat de auto’s in de buurt haar op tijd detecteren mocht ze opeens besluiten om over te steken.’

‘Oké Peter. Er is nieuws over Ajax. De kans dat ze volgende week de eWorldCup 2032 winnen, is gestegen tot 43%. Moet ik het nu voorlezen, of zal ik het artikel eerst bij zes bronnen voor je checken?’

CREDITS

Peter Burger en zijn vrouw Jennifer wonen in wat ze aan het begin van de 21e eeuw een kinderrijke buurt noemden. Ze moesten vijf jaar sparen om dit gezinshuis te mogen lenen. De geboorte van Lauren, hun tweede, bezorgde hen voldoende homecredits (/H.c). Het huis is van hen totdat het jongste kind zestien is. Als de familie Burger voldoende familycredits (/F.c) houdt. En die zijn gekoppeld aan hun gedrag.

Minder dwingend, maar zeer populair bij gezinnen als dat van Peter en Jennifer zijn de parentcredits (/P.c). Dit systeem helpt ouders bij de opvoeding van hun kinderen. De kids verdienen op allerlei manieren credits die ze kunnen inruilen voor beloningen zoals schermtijd, zakgeld en cadeaus. Zo verdient Lauren bijvoorbeeld 45 credits voor haar clandestiene ontdekkingstocht bij de 4-6 PlayGround: 25 voor eigen initiatief en 20 voor durf. De ouders verdienen /P.c door tijd met hun kinderen door te brengen. Ze krijgen zelfs dubbele credits als ze dat in real life doen in plaats van in de cloud. Hun beloning bestaat uit extra tijd in bed, waarbij ze zelf mogen bepalen hoe ze die doorbrengen.

De score wordt verplicht aan het einde van iedere dag in het gezin besproken en opgeslagen in het geheugen van het huis.

‘Olivier,’ vraagt Jennifer, ‘ben jij nog bij mevrouw Taat langs geweest?’

‘Ja’, zegt Olivier. ‘De robonanny was de afwas aan het doen. Ik heb haar geholpen met haar oorplug. Toen ik binnenkwam was hij uit. Ze schrok omdat ze me niet hoorde. Maar nu doet hij het weer. Ik heb net nog even een MR-link met haar opgezet en haar welterusten gewenst.’

‘Mooi! Die 25 /P.c voor je maatschappelijke dienstplicht heb je verdiend,’ zegt zijn moeder, terwijl ze haar device op haar zoon richt. ‘Maar ik pak er ook weer 5 terug.’

‘Want?’

‘Je hebt 5 minuten te lang in dat nieuwe spel gezeten. Ik heb je gewaarschuwd, ik heb zelfs een appje naar je helm gestuurd!’

‘Ja, maar ik was met Jack aan het spelen en hij mocht wat langer van zijn vader.’

‘Maar de ouders van Jack zijn net uit elkaar. Zij kunnen pas na een goedgekeurd jaar scheiding weer /P.c verdienen. Dus Jack kan spelen wat hij wil. Jouw game control vertelt je precies wanneer je moet stoppen. Of wil je dat papa voortaan weer voor je bepaalt wanneer je exit bent?’

Peter kijkt op van het recept dat de koelkast op zijn keukenblad heeft geprojecteerd. Iets met sprinkhanen. ‘Heb je je huiswerk af, Olivier? Ik kreeg vanmiddag een seintje dat je alweer heel snel door je wiskunde heen was.’

‘Het was makkelijk,’ zegt Olivier.

‘Waarom heb je de bonusopdracht dan niet meteen gedaan?’

‘Omdat Max me piepte dat hij in de cloud wilde spelen.’

‘Wat hebben jullie gedaan?’

‘Gefietst door New York. Ze hebben een nieuw fietspad aangelegd op Broadway.’

‘Leuk! Uitgekeken voor de taxi’s?’

‘Ja, een keer minder gebotst dan laatst. Maar ik had de sensoren niet aangezet. We zijn ook nog even op Mars geweest. Maar in de kolonie die we met de klas hebben gebouwd gebeurt niet zoveel. Als ik volgende week weer AR-security moet doen, ga ik terug.’

‘Heb je al een volgende beloning bedacht?’

‘Voor als ik 250 credits heb? Ik wil een half uur langer opblijven.’

‘Zo, en wat wil je dan doen?’

‘Ik wil knuffelen!’

‘Real time of digitaal?’

‘Real time, in de knuffelhoek. En vertel je dan nog een keer hoe het was toen je in 2018 nog zo’n smartphone had?’

DFFRNT Media creëert de voice of Holland VR-ervaring voor PLUS-retail

PLUS, in samenwerking met RTL en Talpa, start een 360-gradencampagne met het populaire tv-programma The voice of Holland. De samenwerking kent vele touchpoints en is te vinden in een breed scala aan bronnen: van merkpromoties en 'in-programma'-momenten tot ontmoeten en begroeten op de winkelvloer en vanuit de gratis virtual reality-app om gadgets in winkels te besparen. DFFRNT Media is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van deze meeslepende virtual reality-app.

Lancering van het EarthToday platform

Earth Today (https://earthtoday.com)

De enige manier om mondiale uitdagingen het hoofd te bieden, is door op te treden als één wereldwijde gemeenschap. Het EarthToday-platform, dat op 21 september komt, heeft tot doel betekenisvolle relaties tussen organisaties en individuen te creëren door middel van bewuste, samengestelde, constructieve inhoud.

Op 21 september plant de bemanning van SY Infinity de vlag van Planet Earth. We geloven dat deze symbolische daad voor ons allemaal een groot verschil kan maken op onze blauwe stip.

Ook jij kunt deelnemen aan het verschil maken op EarthToday. Een innovatief platform om verschillende geesten, visies en kennis met elkaar te verbinden. Samen kunnen we beginnen met het oplossen van echte problemen die groter zijn dan wijzelf.

Bron: https://press.earthtoday.com/release/index.html

DFFRNT MEDIA ONTWIKKELT NIEUWE APP VOOR BEEKSE BERGEN

Bezoekers leren door middel van foto’s meer over de dieren die ze zien op safari

Amsterdam, 2 augustus 2018 – DFFRNT Media, met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van digitale innovatie, media en entertainment, heeft samen met Beekse Bergen een unieke app ontwikkeld. Bezoekers van het park leren met behulp van de app welke dieren ze zien en krijgen meer informatie over het desbetreffende dier. Deze app brengt technologie, entertainment en educatie samen in een van Nederlands bekendste dierenparken.

Als bezoekers tijdens een safari in Beekse Bergen een foto van een dier maken, vertelt de app om welk dier het gaat en geeft de app interessante weetjes. De app laat ook zien waar in het park dit dier nog meer te vinden is. Dankzij de nieuwe app, die beschikbaar is voor IOS en Android, heeft iedere bezoeker een eigen ranger bij zich op safari.

“Alleen in Beekse Bergen kunnen bezoekers met een app alle dieren spotten, die ook direct worden herkend. Daarnaast was het een lange wens om op onze unieke autosafari een beleving toe te voegen, wat met de audiotour in de app perfect is gelukt. In het digitale tijdperk komen beleving en educatie zo heel dicht bij elkaar en we zijn er trots op dat we onze bezoekers deze unieke ervaring kunnen bieden”, aldus Rosella Passier, marketing manager Libéma / Beekse Bergen.

Winston Gerschtanowitz, co-founder van DFFRNT Media legt uit: “Dit is een van de projecten waar we bij DFFRNT enthousiast van worden. Een slimme oplossing, zowel commercieel als technisch. Vergis je niet, dit systeem is verfijnder dan wat Google op dit moment aanbiedt. Ontzettend hightech, zonder dat het authentieke karakter van Beekse Bergen verloren gaat. Met deze app laten we zien dat de nieuwste technologische snufjes heel goed samen kunnen gaan met iets klassieks als een dagin de prachtige natuur van het safaripark. Dat vind ik sterk.”

Het systeem achter de app is gebaseerd op deep learning, een technologie waarmee computers patronen kunnen identificeren op een manier die lijkt op het menselijk denken. Met het blote oog is het lastig om het verschil te zien tussen een Grévy en een Grant zebra, maar voor de nieuwe app is dit geen enkel probleem. Hoe meer bezoekers de app gebruiken, hoe slimmer het systeem wordt. Het leert razendsnel en is super flexibel gebouwd. De app kan makkelijk uitgebreid worden met technologieën als AR en VR en is daardoor toekomstbestendig.

Bovenstaande klinkt wellicht futuristisch, maar DFFRNT Media gelooft dat we pas aan het begin staan van het tijdperk van de digitale belevenis. Zo kunnen we over een aantal jaar wellicht met virtuele leeuwen door het gras rollen. Als het aan DFFRNT Media ligt is Beekse Bergen er klaar voor!